Communicatie

Corporate Identity Mix
Auteur: Birkigt & Stadler
Beschrijving: Via de Corporate Identity Mix draagt een bedrijf zijn identiteit uit naar de consument. Bedrijven dragen de persoonlijkheid uit door gedrag, symbolen en communicatie.
Te gebruiken voor: Te gebruiken voor het in kaart brengen van de identiteit of het veranderen van de identiteit van een bedrijf.

Basismodel Communicatie
Auteur: Frank Oomkes & Alan Garner
Beschrijving: Persoon A wil een boodschap doorgeven aan persoon B. Persoon A codeert de boodschap in zijn eigen woorden en zendt vervolgens de boodschap naar persoon B. Persoon B ontvangt de informatie, er vindt decodering plaats in het hoofd van persoon B. Persoon A is hier de zender en persoon B is de ontvanger.
Te gebruiken voor: Het begrijpen van communicatie.

Het Communicatieplan
Auteur: Frank Oomkes & Alan Garner
Beschrijving: Het communicatieplan is een methode voor een onderneming om te bepalen hoe een juiste boodschap moet worden overgebracht op de juiste manier aan de doelgroep. Het communicatieplan bevat de volgende stappen: Analyse, doelstelling, strategie, tijdsplanning, uitvoering en meting.
Te gebruiken voor: Het uitvoeren van een communicatie-uiting.
Maak jouw eigen website met JouwWeb